Jaarverslag 2018

• Wij begonnen het nieuwe jaar weer op donderdag 11 januari en op zaterdag 20 januari speelden we tijdens het jubileum van De Soos in De Open Hof. Een heel geanimeerde middag lekker informeel!
  • Op 22 februari speelden we in verzorgingshuis De Buitensluis in Numansdorp. De aanwezigen genoten van ons optreden, want op 21 februari 2019 mogen we weer terugkomen!
  • Op 22 maart gingen we gewoontegetrouw weer naar Borgstede in Barendrecht en ook daar werden we na een heel leuk optreden gevraagd om over een jaar weer terug te komen. Zo’n verzoek leggen we natuurlijk niet naast ons neer.
  • In april hadden we geen optreden, maar op 27 mei gingen we weer naar de morgendienst van de Protestantse Gemeente in Dreischor. Altijd weer een feest. Na de dienst kwamen veel mensen om ons heen staan terwijl wij nog een paar liederen speelden en de kring zong van harte met ons mee. Tot volgend jaar, zeiden we bij het vertrek.

En daarna begon de zomervakantie.

• Na de warme zomervakantie begonnen we weer op donderdagavond 6 september en een enkele dag later speelden we in de avonddienst van de Doopsgezinde Gemeente in Ouddorp, waar wij eens in de drie jaar naar toe gaan. Na de dienst vond men dat toch wel erg lang duren en werden we teruggevraagd in oktober 2019.
  • Op vrijdagavond 5 oktober gingen we spelen op een feestelijke bijeenkomst in ’t Weegje in ’s-Gravendeel. De hele dag stond daar in het teken van de oudere en wij mochten de afsluiting komen verzorgen.
  • Dezelfde maand speelden we op de achttiende in ’t Huys te Hoecke in Puttershoek; hoeveel jaar zouden we daar al niet spelen in oktober? We kwamen tot de conclusie dat het meer dan 30 keer moet zijn! En ook nu was het één groot feest!
  • Op zondagmorgen 18 november speelden we weer in De Open Hof en dat was ook niet voor het eerst. Een voorganger uit Frankfurt en een orkest uit de Hoeksche Waard bleken heel goed te kunnen samenwerken.
  • In december speelden we voor het eerst een aantal Sint-liedjes en dat was heel erg gezellig!!
  • Op 13 december oefenden we voor het laatst in 2018 en wensten we elkaar een goede kerstvakantie en tot ziens op donderdag 10 januari 201
  • 2018 was een heel mooi jaar voor ons : veel optredens, veel oefenavonden. Narigheid ging aan onze deur voorbij. De clubavonden hoefden niet afgezegd te worden vanwege slechte weersomstandigheden. Kortom, een heel fijn jaar waar we met veel plezier op terug konden zien.
  • In het afgelopen jaar hebben we afscheid genomen van Axel Zwaving en Wim Fortuin die een andere besteding voor hun vrije tijd zochten. Wij mochten Joussev Zemouri en Maurice Rombout begroeten als nieuwe leden en Karin Dorst als nieuwe vrijwilligster.
    Maurice vond het na een afwezigheid van ruim 6 jaar heel fijn om weer bij ons muziek te komen maken.
  • Met de hulp van velen hebben we er weer een mooi clubjaar van kunnen maken. Alle lieve bijdragen van mensen die wij elk jaar zeer waarderen en die we nog altijd bijzondere dingen ervaren:
    • elke week de trouwe hulp van veel vrijwilligers,
    • elke week weer een gratis personenbus van een professioneel vervoersbedrijf met chauffeur,
    • elk jaar de trouwe bijdragen van donateurs,
    • elk jaar weer de onverwachte bijdragen van vaak anonieme gevers,
    • elk jaar de grote en belangeloze medewerking van de directie van HOEKSCHE WAARD WERKT  in Oud-Beijerland.

Al deze positieve ervaringen zijn elk jaar steeds weer stimulansen voor ons om het nieuwe jaar met vertrouwen te mogen ingaan. Ook nu weer!

Oud-Beijerland, 31 december 2018                                                                     Piet Gootjes, secr.